Srovnání srovnávačů cen a vyhledávačů

Na začátku existoval jen jeden - Zbozi.cz Později se objevila Heureka, která svou bojovností srovnávač cen Zboží.cz dokonce velmi rychle přerostla. A pak se jednoho dne strhla lavina a srovnávače cen začaly růst jako houby po dešti. Všichni zákazníci chtějí nejnižší cenu, když je řeč o tom stejném výrobku. Na internetu se stalo porovnání cen doslova základní lidskou potřebou, na které lze i z pohledu majitele srovnávače solidně vydělat .

Srovnani cen na Zbozi

Na opačné straně stojí majitelé eshopů, kteří srovnávače nenávidí, ale jsou tak trochu v pasti, protože bez srovnávačů ztrácejí přístup k novým zákazníkům. Z jejich pohledu jsou doslova ve válce o přežití. Platí za prokliky, aniž by jim někdo garantoval, že to něco přinese. Naštěstí alespoň zpětně vidí, jestli nejsou ve ztrátě. Většinou jde o 10 % z tržeb. Který vyhledávač nebo srovnávač ale zvolit, ať už jste zákazník nebo obchodník?

Obecné srovnávače cen

Objevily se na trhu jako první, ale brzy všichni pochopili, že kvalita takového porovnávání cen není to nejlepší. Funguje to stejně jako v supermarketu. Seženete tam všechno, ale nikdo zákazníkovi s nákupem neporadí a na pultech žádné výjimečné zboží neseženete. Obecně jen průměr. Třeba když chcete skvělou bagetu. Jdete do bageterie, nikoliv supermarketu.

  • Heureka
  • Zbozi.cz

Specializované srovnávače

Oborové srovnávače se specializují na daný obor. Znají osobně každého prodejce, ale hlavně mnohem víc rozumí zákazníkům a jejich potřebám. Díky tomu nabízejí speciální funkce, které u obecných katalogů zboží nenajdete. Neumí například vypočítat dopravu dle km k zákazníkovi, což je u palivového dřeva zásadní, aby srovnání dávalo smysl. Rozdíl v dopravě bývá totiž klidně i 7 000 korun. Když venku potkáte hezkou rostlinu, může se zase hodit rozpoznávání dle fotografie. I to oborové srovnávače umí.

Vtipné je, že na Heurece nenajdete do dnešního dne ani tak velkou kategorii, jakou jsou třeba sazenice :)

  • Glami - oblečení
  • Favi - nábytek
  • Rixo - finanční produkty
  • Kiwi - letenky
  • Garlo - živé rostliny
  • Srovnejdrevo.cz - štípané palivové dřevo

Aplikace na rozpoznavani rostlin online

Vyhledávače

Vyhledávače si pomalu všímají, že jim srovnávače cen tak trochu vykrádají krám. Proto se snaží čím dál tím víc nabízet uživatelům vedle textových výsledků vyhledávání i samotné produkty s cenou. Když jich pár poskládají vedle sebe, jde de facto o jednoduché srovnání. Na uživatele to funguje, ale jde celkem o černou praktiku, protože se do takového srovnávání dostávají jen vyvolení prodejci, kteří jsou za to ochotni danému vyhledávači zaplatit nejvíc. Navíc se v takovém srovnání objevují mnohdy dost odlišné produkty, takže je srovnání cen pro ty chytřejší z nás nepoužitelné.

  • Google
  • Seznam
  • Bing

Google postupně Seznam požírá, jak je pro mladší lidi Seznam až volbou číslo dva. Starší lidé mají navíc ve Windows defaultně nastavený Bing, který přepnout neumí. Seznam je v těžké situaci, ale zkuste se vždy zamyslet, jestli by pro hledání a srovnávání cen nebyl lepší nějaký specializovaný portál nebo lokální hráč. Podpoříte tím konkurenci, na čemž vyděláme my spotřebitelé i obchodníci.