Pod slovem design si většina z nás představí pravděpodobně něco hezkého. Něco, co vypadá pěkně, líbivě. Možná krásnou budovu od skvělých architektů. Možná umělecké dílo od výtvarníka. Možná IKEA stůl. Za takovými produkty stojí schopní a úspěšní designéři. Často nejbohatší firmy na světě. A přesto nejsou nejúspěšnější a nejkrásnější kvůli designu v tomto smyslu.
I nejhodnotnější Apple má sice určitě i líbivé produkty, ale s tím by byl jen jehlou v kupce sena. Apple, Google i například Amazon totiž využívají design v pravém. slova smyslu. To jejich business model je designovým kouskem. Od výroby až po dodání v případě zboží. Točí miliardy dolarů prakticky bez vlastních skladových zásob. Jejich produkty zákazníci milují, protože dělají okamžitě to, co lidé chtějí, a to bez návodu a nákladné podpory.
Abyste v dnešním světě ekonomicky uspěli, potřebujete zkrátka mnohem víc než jen hezký produkt. Musíte se stát mistry designu po všech stránkách. Jedině pak začnete chápat, že neexistuje jen tzv. finanční páka.