Přijde mi, že pojem big data se v poslední době tak trochu ztratil. Přitom je to škoda. Data jsou základním stavebním kamenem každého úspěšného podnikání. Klidně zůstaňte jen u dat bez toho big. Proč právě na datech tak záleží?
Pokud máte veškerá smysluplná data, víte totiž nejenom to, co se kde prodává. Víte dokonce, co se bude prodávat. Co na trhu chybí, i když je po tom velká poptávka - kde inovovat. Jakou marži si můžete dovolit. Kolik tím pádem dokážete prodat. Jaký z toho bude zisk.
Pak už si stačí jen vybrat obor, ve kterém dává smysl podnikat. Klidně si jej seřaďte v tabulce od oborů s nejrychlejší návratností nebo největším absolutním ziskem v následujících 5 letech.
Kde jsou ta data
Ano, musíte jen vědět, kde ta data vzít. Nemusíte nutně jít přepadnout konkurenci a ukrást jim počítače. Nebo rozebrat jejich produkt do posledního šroubku. To je moc složitá a riskantní cesta, která vám v ideálním případě zajistí stejně jen zlomek potřebných dat. Hledáte proč, abyste pochopili, co děláte špatně nebo vůbec. Chcete být přeci o míli před tou nejlepší konkurencí, abyste sklízeli ovoce do velkého koše v podobě bankovního konta. Zapomeňte i na nákladné průzkumy trhu. Ta nejlevnější data o celém trhu mají totiž SEO specialisté, nikoliv Google Analytics. Ale hodně toho prozradí třeba i customer care.
Další unikátní data už začne generovat sám produkt, když má dobrý design a péči. A/B testování, dotazníky a další metody tomu jen pomohou.
Hurá do práce!